CHAT

Wachttijd: ±30 seconden

CHAT

Wachttijd: ±30 seconden

BEL

085 208 7433

Wachttijd: ±30 seconden

nieuws
waarom jij nu een flexibele bezorgservice nodig hebt
Flexibele bezorging

3 redenen waarom jij nu een flexibele bezorgservice nodig hebt

05-09-2021

Flexibiliteit is ontzettend belangrijk als het op de bezorging aankomt. Door de stijging van de consumentenverwachtingen, groei van e-commerce en de komende piekperiode is dit het ideale moment om je vervoerders onder de loep te nemen. Daarom geven we je drie redenen waarom jij nu een flexibele bezorgservice nodig hebt.

1. Voldoe aan de consumentenverwachting

Consumenten worden steeds kritischer als het op de bezorging aankomt. Waar consumenten vroeger de hele dag moesten wachten op hun pakketje, willen ze nu zelf kiezen waar en wanneer hun pakket geleverd wordt. Daar hoort bij dat ze zelf kunnen kiezen uit diverse bezorgopties zoals same en next day delivery, avondlevering of de keuze voor een tijdsvak. Ruim 60% van de consumenten wil deze flexibiliteit in de bezorgopties.

Door deze opties beschikbaar te maken in je check-out, kun je goed aansluiten bij de behoeftes van je klant. Toch bieden veel ondernemers deze mogelijkheden nog niet aan. 49% van de online retailers geeft alleen de opties voor de standaard thuislevering tussen 9:00 en 17:00 uur. Slechts 5% geeft de optie voor avondlevering en maar 1,5% biedt same day delivery aan. Door jouw verzendmogelijkheden uit te breiden, kun je je concurrentie  eenvoudig een stapje voor zijn. 

2. Maak je leverbeloftes waar

Wanneer je gebruikt maakt van een multi-carrier strategie, ben je als webshop ook flexibeler. Je bent namelijk niet afhankelijk van slechts één vervoerder en hierdoor kun je je verzendcapaciteit eenvoudig uitbreiden wanneer je meer bestellingen verwacht vanwege een leuke actie, een feestdag of uitverkoop. Je kunt de bestellingen verdelen over je vervoerders of kiezen voor een bezorgpartner die zelf ook flexibel is ingesteld en daardoor gemakkelijk grotere aantallen aankan. 

Zeker tijdens piekperiodes is dit ontzettend handig. De aantallen lopen tegen het einde van het jaar altijd op, dan wil je niet afhankelijk zijn van vervoerder zonder opschalingsmogelijkheden. Daarnaast is het tijdens drukke periodes ook mogelijk dat een vervoerder de aantallen niet aankan en zelfs niet meer op komt halen. Door samen te werken met meerdere vervoerders, heb je altijd  een vangnet. Op deze manier kun je vertragingen minimaliseren en je leverbeloftes naar jouw klanten toe waarmaken. 

3. Vergroot je klanttevredenheid

Zoals je hierboven kon lezen, hechten consumenten veel waarde aan flexibiliteit. Deze behoefte aan flexibiliteit beperkt zich niet tot de keuzes in de check-out, maar blijft tijdens het gehele bezorgproces belangrijk. Zo wil 39% van de consumenten flexibiliteit in het aanpassen van het bezorgadres. Onder millennials is dit percentage zelfs 46%. Daarnaast wil 52% van de millennials de tijd kunnen wijzigen nadat het pakket is verzonden. Zodra het bezorgmoment dichterbij komt, kunnen de behoeftes van de consument nog veranderen. Wellicht worden er spontaan plannen gemaakt waardoor een later tijdstip beter uitkomt of willen ze dat het pakket een paar deuren verderop bezorgd wordt.

Wanneer je een vervoerder kiest met een uitgebreide Track & Trace, geef je de consument ook flexibiliteit tijdens de bezorging. Denk daarbij aan de mogelijkheden om het bezorgadres en de bezorgdatum te wijzigen, hun favoriete buren te kiezen en het kunnen aangeven hoe ze op de hoogte gehouden willen worden van hun bezorging. 

Breid je verzendnetwerk uit met Trunkrs

Door te kiezen voor same en next day delivery van Trunkrs kun je je klanten een snelle, betrouwbare en flexibele bezorging garanderen. Trunkrs heeft een afleverpercentage van 99% dankzij onze uitgebreide Track & Trace. Naast alle mogelijkheden in het wijzigen van de bezorgdatum en het bezorgadres, krijg je bij ons ook 15 minuten voor de bezorging de live locatie van je pakket doorgestuurd per SMS. Op deze manier weet de consument precies wanneer ze deze kunnen verwachten. Missen ze dit bezorgmoment toch? Dan kunnen ze zelf in contact komen met de bezorger. Als deze nog in de buurt is, komt deze nogmaals langs. 

Daarnaast is Trunkrs ook ontzettend flexibel voor webshops. Zo kunnen wij gemakkelijk opschalen wanneer nodig. Dat komt omdat wij samenwerken met subcontractors. Wanneer er een drukke periode aankomt, overleggen wij met webshops wat hun prognoses zijn en op basis daarvan huren wij meer chauffeurs in. Zo kun jij als webshop altijd aan de vraag van jouw klanten voldoen. 

 Benieuwd wat we voor jouw webshop kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via 085 208 7433 of via vraag een vrijblijvende offerte aan

Reactie binnen 30 seconden
Offerte aanvragen
Copyright © 2021 Trunkrs