klantcases
jhp fashion updated
Klant case

Het aantal Same Day pakketten van JHP Fashion groeit met 100% mede dankzij Trunkrs

Stefano Parisi, COO van JHP Fashion
We spreken Stefano Parisi, COO van JHP Fashion, twaalf maanden na de totstandkoming van onze laatste klantcase in 2021. Hoe gaat het nu met ze? Waar willen ze naartoe? En hoe is de samenwerking met Trunkrs? Je leest het in de klantcase update van 2022!
JHP Fashion
40%

meer conversie

100%

meer bestellingen per dag door Same Day delivery

voor 13:00

uur besteld, is dezelfde avond bezorgd

Wie is JHP Fashion?

JHP Fashion is een online webshop met verschillende luxe merken in het assortiment. Het aanbod bestaat uit merken als Dsquared2, Parajumpers, Airforce, Philipp Plein en meerdere merken uit het hogere segment. Daarnaast heeft JHP Fashion ook twee fysieke winkels op de Nieuwendijk in Amsterdam en een winkel in het centrum van Amstelveen onder de naam Next Issue. Klanten van JHP Fashion kunnen genieten van persoonlijke aandacht, goed advies en mooie producten. 

Uit de jas gegroeid

JHP Fashion timmert al jaren goed aan de weg. Acht jaar geleden waren zij één van de eerste multibrand stores die de stap maakte naar online. Hierbij was de voorwaarde dat de persoonlijke aandacht die mensen kregen in de fysieke winkels, ook online voelbaar zou zijn. Een goede webshop met unieke merken, ondersteund met een sterk team en premium diensten bleek de succesformule voor JHP Fashion te zijn.  Met succes komt groei en daarmee ook de nodige uitdagingen. Stefano, COO van JHP Fashion: “Afgelopen jaar hebben we 100% groei gerealiseerd, ondanks de uitdagingen van corona. Waar de winkels rustiger werden, draaide onze webshop op volle toeren.” De verandering in het consumentengedrag zorgde ervoor dat nog meer mensen JHP Fashion wisten te vinden online. Hierdoor moest de voorraad omhoog en kwam er ruimte voor het aanbieden van nieuwe merken. Alleen…waar laat je het allemaal? Stefano vertelt: “We konden qua volume in ons huidige magazijn niet groeien. Daarom wordt er een nieuw pand gebouwd met 4x zoveel ruimte, welgeteld 8000m2.” Dat is een enorme uitbreiding en volgens Stefano ontzettend nodig: “We draaien 60% volume enkel uit onze webshop en de overige 40% uit onze fysieke winkels. Dus de meeste voorraad hebben we in het magazijn nodig.”

Het aantal Same Day bestellingen is dit jaar wederom met 100% gegroeid. Klanten willen hun bestelling zo snel mogelijk in huis hebben.

Constante aandacht 

Het succes van JHP Fashion is te danken aan hun constante aandacht op alle onderdelen van de business. Zo zijn ze naast een nieuw pand ook bezig met de bouw van een nieuwe webshop. Stefano vertelt: “Onze huidige webshop is wat verouderd en sluit niet meer aan bij de experience die we onze klanten willen geven. Het moet enkel draaien om inspiratie en gemak.” Naar verwachting kunnen we rond de zomer van ‘22 genieten van de nieuwe webshop, maar tot die tijd zit JHP Fashion zeker niet stil. Zo kijken ze bijvoorbeeld ook naar hoe het logistieke proces nog beter kan. 

Van elkaar leren

Het starten van een samenwerking is één ding, maar een samenwerking succesvol maken en behouden, daar is de juiste aandacht voor nodig. In dit geval betekent dat ook van elkaar leren, om het voor beide partijen nog beter te maken.

Zo hebben JHP Fashion en Trunkrs onlangs hun pick-up moment geoptimaliseerd. Door goed naar elkaars processen te kijken, zowel in het magazijn van JHP Fashion als in het sorteercentrum van Trunkrs, kon er een nieuw pick-up plan gemaakt worden. Dit resulteerde voor beide partijen in een uur tijdsbesparing!

Keuzes maken

Als klant van JHP Fashion had je tot vorig jaar de vrijheid om te kiezen tussen drie bezorgdiensten; Trunkrs voor avondlevering (vandaag of morgen), bezorgpartij 2 voor overdag levering & pick up point (morgen) of bezorgpartij 3 voor later in de week overdag. Alleen merkten ze bij JHP Fashion dat de laatste optie onnodig werd. Stefano vertelt: “Het aantal Same Day bestellingen is dit jaar wederom met 100% gegroeid. Klanten willen hun bestelling zo snel mogelijk in huis hebben. Dus 3 dagen levering is te laat.”. Zo nam JHP Fashion afscheid van bezorgpartij 3 en gebruikt nu Trunkrs (60%) naast bezorgpartij 2 (40%).

"Trunkrs staat altijd klaar voor ons en onze klanten. Dat maakt het verschil".

Speciale verpakkingen

JHP Fashion en Trunkrs hebben plannen om een gezamenlijke verpakking te ontwerpen waar beide partijen duidelijk op te zien zijn. Een goed voorbeeld van co-creatie. Stefano vertelt: “Met een gezamenlijke verpakking laten we onze klanten zien dat zelfs onze bezorging premium is. En voor Trunkrs creëert dit nóg meer naamsbekendheid.” Een win-win situatie voor beide partijen!

Anti - diefstal

Het assortiment van JHP Fashion bestaat voornamelijk uit high-end producten die een bijbehorend prijskaartje bevatten. Hierdoor hebben ze af en toe te maken maken met diefstal pogingen. Klanten geven aan iets niet te hebben ontvangen, terwijl JHP Fashion en Trunkrs wel anders weten. Stefano vertelt hierover: “Diefstal komt helaas voor. Het enige wat wij kunnen doen is meer zekerheid creëren of iets wel of niet bezorgd is.” Daarom hanteert Trunkrs nu ook een ID check. Een extra service die kan worden ingezet om bezorging te kunnen bevestigen. Dankzij deze ID check en goede afspraken met Trunkrs is het diefstal percentage heel laag. Stefano vervolgt: “Het diefstal percentage is laag. Wanneer het wel voorkomt hebben we goede afspraken met Trunks omtrent de vergoedingen.”

Vooruit kijken

Ondernemen is vooruitkijken en blijven ontwikkelen. Waar JHP Fashion nu de focus heeft op een nieuw pand en een nieuwe website, zal dit volgend jaar weer anders zijn. Stefano vertelt kort over de toekomstplannen: “Het merk JHP Fashion heeft nu de focus op kleding, maar ook dit kan uitgebreid worden. Denk aan parfums maar ook accessoires voor in het huis. Binnen ons label kunnen we veel kanten op.” Gelukkig kan Trunkrs daarin meebewegen. Stefano vervolgt: “Wij groeien en Trunkrs groeit daarin mee.”

Over de samenwerking

Stefano is duidelijk over de samenwerking met Trunkrs: “Heel prettig door de korte lijntjes en communicatie die we met elkaar hebben. We proberen samen alle processen continue te verbeteren.” Wat voor Stefano misschien wel het belangrijkste is, is doen wat er beloofd wordt. Hij vertelt: “Als wij met Trunkrs een tijd afspreken voor een pick-up, dan zijn ze er ook.” Stefano vervolgt: “De Trunkrs promise wordt altijd gehaald. Dat is waarom wij met Trunkrs samenwerken.”.

"We kijken samen hoe we the last mile het beste kunnen invullen. Dat maakt de samenwerking met Trunkrs sterk".